JellyPages.com

Saturday, August 13, 2011

Pasrah

Ya Allah.. ku harap pilihan ini adalah yang terbaik untuk hambaMu ini..

Puas ku memikir dan mempertimbangkan pilihan di hatiku yang terpendam..

Ku tahu, Engkau hanya akan memberi yang terbaik untuk hambaMu..

Setiap sesuatu pasti ada hikmah yang cukup hebat yang Engkau sembunyikan...

Bantulah daku Ya Allah… kuatkanlah aku..terima kasih atas petunjukMu..


sesungguhnya aku sangat2 bersyukur kepadaMu Ya Allah..

Pelbagai kenikmatan dunia telah kau beri untukKu..

Tiba masanya untuk aku akur pada KetetapanMu..

Beberapa hari lalu diriku dirisik oleh sebuah keluarga yang aku kenali sejak 3 tahun yang lalu..

Dugaan datang tak kenal apa yang tersirat di hati..

Hati ini lama terpaut pada yang lain..tapi apakan daya..

Tiada jodoh..tiada rezeki.. sudah suratan hidupku begitu..

Harapan ayah.. harapan ibu.. mereka berharap diriku diikat pada keluarga lain..

Tapi lain yang datang..

Mak..abah.. maafkan anakmu ea..

Dalam tempoh risikan, aku & bapaku terpaksa bersusah mencari dana untuk menyatukan kami..

Kesana, kemari.. kasihan bapaku.. demi anak, sanggup bersusah..

Lepas lebaran pasti pertunangan terjadi..

Mungkin dalam seminggu tempoh berkenalan..

Sebelum termetrainya perjanjian dan ikatan..

Ya Allah.. andai sungguh ini yang terbaik buatku, aku redha..

Malah aku sangat2 bersyukur..

Permudahkan segala urusanku Ya Allah.

Jauh @ dkat bukan halangan.. kalau itu yang dah di tentukan..

Aku pasrah atas Segala KetentuanNya..






sabarlah wahai UniSZA.. aku pasti dtg padamu..=)


No comments:

Post a Comment