JellyPages.com

Tuesday, February 17, 2015

Nota Cinta Buat Bakal Imamku


Bismillahirrahmanirrahim...

Wahai bakal imamku..
jika aku mampu untuk lukiskan takdir dan perasaan
pasti ianya penuh dengan pengharapan..

wahai orang yang bakal ku kasihi..
aku tidak mendambakan ketampananmu,
bukan juga aku mengharapkan smartnya pakaianmu
apatah lagi mencari kekayaanmu
kerna aku tahu, semua itu bukan jaminan kebahagiaan

wahai bakal Raja di hatiku
aku sangat berharap
kau yang bakal hadir dalam hidupku nanti
seorang yang patuh dan taat pada Pencipta,
taat pada kedua ibu bapa.
menjaga adab dan tingkah laku
bukan sekadar biasa-biasa, 
namun taat yang penuh cinta

aku tahu, aku bukanlah wanita sempurna
begitu juga aku tidaklah mencari pasangan yang sangat sempurna
cukuplah bagikau, 
kau yang taat pada perintahNya dan rasulNya..
dan Sentiasa menjaga agamaNya.

wahai bakal suamiku,
bukan syarat kesempurnaan yang aku mahukan
cukup sekadar kau dan aku saling menyempurnakan..
namun, yakin..
keredhaan sebagai jaminan kebahagiaan,

::Luahanhatiikhlasbuatbakalimamku::

No comments:

Post a Comment