JellyPages.com

Friday, December 28, 2012

Salam Imtihan


Assalamualaikum.. apa khabar semua? harap sentiasa sihat dan dalam lindungan Allah.. Lama rasanya tak update blog ni.. maklum lah, terlalu sibuk dengan assignment. Semester ni boleh dikatakan semester yang penuh cabaran. memang kadang-kadang rasa tak tertahan, stress, rasa macam nak berhenti belajar pun ada..  hantar 1 assignment, datang lagi 2.. wah.. memang tak menang tangan nak buat..tapi alhamdulillah, semuanya dah dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Lagi berapa hari nak masuk fatrah imtihan ni. berdebar rasanya.. buku pun tak habis baca lagi, nota pun wt nak tak nak je, masyaAllah, malasnyaaaaa.. mungkin subject semester ni berat-berat n susah kot.. tapi apapun mesti kena usaha. lepas tu, doa dan tawakkal la pada Allah... ish! takutnya.. tak pernah rasa gini.. Ya Allah, permudahkan urusanku serta rakan-rakanku dalam menghadapi peperiksaan final nanti.. amin..

time study week ni, boleh nampak macam-macam cara orang belajar.. time ni mana yang tak rajin pun akan terpaksa jadi rajin.. yang jarang pergi library pun akan pergi study kt sana.. macam-macam gara student bila dekat nak exam ni.. ada yang sibuk menghafal, sibuk buat nota, ada yang baru sibuk nak pinjam nota orang lain, ada yang gabrah sampai dalam 1 hari nak habiskan semua subjek, ada juga yang terlalu relax sampai buku pun tak sentuh.. macam-macam.. masing-masing ada gaya tersendiri nak study..

al kulli hal, buat yang terbaik untuk final exam ni.. amalkan Doa + Usaha + Ikhtiar + Tawakkal.. insyaAllah segalanya akan mudah.. disini saya nak kongsi beberapa doa menjelang peperiksaan. Selamat berdoa..:)

Doa untuk ingat dengan sekali baca sahaja

Doa supaya apa yang telah dihafal tidak lupa
Selamat maju jaya. Bittaufiq wan Najah fil Imtiham.. Wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment